fredag 8 juni 2012

Ogräs och sjögräs...

Det blev bägge delar. Både ogräsrens och målning alltså.
Först lite rens, sen åkte jag och handlade.
  • 10 liter vit väggfärg
  • 1 liter målartvätt
  • 4 rullar maskeringstejp
  • 50 meter täckplast
  • 1 rollerhylsa i onödan för jag hade en vit redan
  • 1 liter vävlim
  • en-gångs tråginsatser till färgtråget
När Morten kom hem hade jag slängt ut den lilla spaljen och trälisterna där hatthyllan hängde. Fattar inte varför det skulle vara en massa spaljéer och skit överallt på 60-70-talet... Jaja, nu är dom väck i alla fall.
Jag var i full färd med att ta bort en kabel som gick från köket tror jag, den kom ut från köksväggen i alla fall... genom väggen, upp över köksdörren, ner på andra sidan, längs golvlisten tills den kom till glasdörrarna till vardagsrummet, över dom dörrarna, ner på andra sidan, genom väggen och in i vardagsrummet där den hängde ut, bara sådär, utan kontakt eller nåt. Jag vettefan inte ens vad det är för kabel, men jag tror det är en antennkabel...
-Oj, har du redan börjat...!?
Det var ju en dum fråga... Vi har varit tillsammans i drygt 4 år. Han borde väl känna mej nu. Varför vänta? Vill jag göra nåt, gör jag det NU! Helst igår...
-Ja?! Vad trodde du?
-Eh... ja... det klart. Det borde jag fattat...
Hallen med den snygga gröna sjögrästapeten där listen satt...
Andra delen av hallen med en inplastad sak jag funderar på att måla vit. Och då menar jag inte katten...
Nu är även väggarna tvättade, lister och sånt rengjorda. Lite har jag fått limma, för underlaget släppte när jag tog bort spaljén. Det var inte glasfiberväv, som jag trodde. Det var den där underbara sjögrästapeten man hade ett tag som var övermålade med den beige-rosa-vita färgen... En mörkgrå plastmatta som förra ägarna hade lagt i hela hallen tog jag bort. Den låg bara där för att skydda parketten, men jag tror inte vi lägger tillbaks den.
Allt medan Morten kollar på fotboll och dricker öl... Men nu skiter jag i det och tar också en öl. Jag får nog ta en dusch med tror jag...
Jag ska nog köpa nya knoppar till garderoben i hallen... fast Morten tyckte inte dom var så fula... Vad tycker ni?

Inga kommentarer: