tisdag 12 juni 2012

Målning i hallen, akt 3

Jo det blev visst så att det stora skåpet också blir vitt...
Angelica sa men fatta'ru inte att furu är ju så typ ute. Eftersom det redan funderats lite i dom banorna, blev det nu så. Stackars Christoffer fick en chock när han kom hem efter en vecka hos sin pappa. Han sa du sa att du skulle måla om i hallen, jag trodde inte du skulle måla om ALLT i hallen..!
Igår jobbade jag till 16:30, hem och måla tills fotbollen började, sen blev det läggdags. I morses upp igen för jobbet, och nu målning igen. Nu är det lite segt, känns det som. Grundfärgen torkar ju på två timmar, men nu har jag lagt på ett lager lack och det tar ju 16 timmar. Det blir inte klart för nästa lager förrän imorn... Jag har en massa hyllor och sånt kvar, men jag får änna inte plats. Vi måste ju kunna passera i hallen också. Jag tänkte att får jag bara ordning på de två stora delarna blir det enklare sen.

Inga kommentarer: