lördag 9 juni 2012

Målning i hallen, akt 1...

Så där då. Då var första strykningen klar. Det tar alltid längre tid än vad man tror.
Började i förmiddags vid tio med att täcka golvet och listerna med tejp, tidningspapper och plast. Sen målade jag med vanlig pensel längs taket och golvet, samt runt alla dörrar och garderoben. Det tog sin lilla tid eftersom det är 7 dörrar plus garderoben... Rätt som det är står Morten där i arbetskläder och ska till jobbet.
Jisses vad fort tiden gått. Jag fattade inget...
Nu är det klart i alla fall. Trodde ju i min enfald att jag skulle bli klar tidigare så jag hann med andra lagret idag med, men det sket sej.
Jag är inte riktigt lika vit som väggen, lite mer åt det prickiga hållet däremot...
Är MYCKET sugen på att måla trappen också... Fast jag får bli färdig med hallen först så får vi se sen.

Inga kommentarer: