fredag 29 juni 2012

Alltid lär man sej nåt...

Jag har lärt mej en sak. Man ska läsa noga i proppskåpet vilka proppar som är vilka. Har man tex ett stort vardagsrum måste man fortsätta läsa vilka proppar som är vilka, även om man kommit till propp nr 5 som det står vardagsrum, sovrum 1, badrum på. Efter det kom nr 6 bubbelbadkar. Hade jag fortsatt hade jag sett att nr 7 var kök, vardagsrum söder. Då hade jag sluppit byta den proppen och få en smärre chock när den sköt, då jag stod på stolen för att skruva bort den gamla lampkontakten i taket för att jag skulle sätta upp en lampa där.
Hade jag haft en lampa där innan hade det ju varit lätt att konstatera att det fanns ström kvar, men jag har inte haft en lampa alls där, så det spelade ju ingen roll om jag slog av eller på strömbrytaren. Jag var glad att jag inte hade några fingrar emellan i alla fall.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Du verkar ha proppfullt i skåpet :)

513andersson sa...

Jag trodde det bara va gamla stötar som höll på med el, men det var tydligen f-el.. ;)
Tjejer kan, eler hur..?
...och proppar kan man ju byta ohm och ohm igen.. ;)

Tina Högman sa...

Jisses... ordvitsare där!

Suss sa...

Om du såg ut som Einstein efteråt, skulle det vara kul att få se en bild på dej!! :-D Eller ja... Ställ dej i regnet så ser du ut som han ändå... Behövs ingen el.. Glöm det jag sa...

Tina Högman sa...

Om jag torkar efter att ha stått i regnet är det ju!

:-P