onsdag 27 juni 2012

Morgontrött...

I morses vaknade jag 06:15 av att det plingade på dörren.Der är ju inte normalt, så jag blev lite orolig. Jag förväntade mej att det skulle stå två poliser utanför eller nåt.
Det gjorde det inte. Det var två pojkar. Nore och en kompis. Nore hade visst glömt nyckeln. Som vanligt... Dom hade sovit hos kompisen, och hans pappa skjutsade hit dom när han åkte till jobbet. Jag fattade inte riktigt, men jag var ju rätt nyvaken så jag orkade inte bry mej riktigt.
Jag frågade om dom skulle hämta nåt eller om dom skulle stanna en stund. Dom skulle stanna.
Då sa jag att jag lägger mej igen då.
Jag lyckas somna om, vaknar till vid 08:30 av att telefonen ringer.
Det var då själva... att man inte ska få sova. Jag skiter i telefonen. Det är knäpptyst i huset. Jag antar att Nore åkt, fast jag är lite förvånad att jag inte vaknat när dom gick, jag brukar vakna ganska lätt.
På rent vres ligger jag och drar mej. Vid 9 bestämmer jag att jag ska gå upp.
I hallen står killarnas skor, och dörren till källaren är stängd.
Jag går ner och hittar dom sovande i bäddsoffan, skavfötters, med en filt över sej. Dom har visst bastat och badat också.
Jag ringer Nores mamma för att informera att han är här... Tydligen skulle han bara hämta cykeln hos oss och cykla hem till henne för han skulle till tandläkaren. Det blev inte fallet...

Inga kommentarer: