onsdag 2 maj 2012

Pollen...

Jag har varit så himla snorig ett tag, men det var ju inte så konstigt, jag var väldigt förkyld för några veckor sen, så jag tänkte att det hängde väl i ett tag efter bara.
Jag och Morten satt och kollade på TV, och jag kliar mej i ögonen, samtidigt som jag muttrar för mej själv att det var fasen vad det ska klia i ögonen hela tiden då...
-Kliar det på dej med? säjer pollenallergikern Morten.
-Ja, näsan kliar med, säjer jag.
-Ja, det gör min med...
Jaha. Tydligen har man åkt på pollenallergi på gamla dar också... Fast det är mycket pollen i år. Då kan till och med folk som normalt inte är känsliga bli det.

2 kommentarer:

Suss sa...

Jocke blev också allergisk "på gamla" dar...
Jag är fortfarande ung, så jag klarar mej nog ett tag till. ;-)

Tina Högman sa...

Det kommer samtidigt som mammografin...