onsdag 23 maj 2012

Ett dagsverke som heter duga...

En ledig dag som inte blev så värst ledig, som vanligt... Lite slapp förmiddag förstås, lite byte i sängarna, sen är promenad fram på stan där jag köpte tre till kuvert för jag råkade klanta till det på några... En stund i solen när jag kom hem. Underbart!
På eftermiddagen kom pappa och vi körde tre vändor till tippen med alla träd och buskar vi tagit ner. Nu ser det lite bättre ut i trädgården i alla fall...
Jag hade hängt ut våra täcken på den lilla balkongen utanför vårt sovrum, och när jag ska ta in dom sitter det en spindel på ett av dom. Jag har ju spindelfobi och får lite panik där, ruskar febrilt i täcket för att få väck den, lyckas på nåt sätt trassla in mej i det, så när jag ska gå in snubblar jag och slår benet i den vassa kanten på sängen... Det gör gôtt ont, kan jag meddela...