torsdag 17 maj 2012

Jag vill också sova...

Förra natten sov jag ca tre timmar. Sista gången jag såg på klockan var hon 02:30. Somnade efter det. Jag vaknar abrupt av Mortens väckarklocka 05:30, som han givetvis har på det där brööööl-ljudet som jag har så svårt att somna om efter. Jag somnar till strax innan min egen väckarklocka med radions ljud sätter igång... Den dan var jag rätt seg på jobbet. Igår la jag mej ganska tidigt och somnade med en gång. Jag vaknar och tittar på klockan...06:58.
Shit! Jag flög upp och nu var ju denna dan förstörd också... Men jag var på jobbet klockan 07:30 i alla fall, och det är ju huvudsaken!
Fan vad jag hatar väckarklockor när alla andra får sova.

1 kommentar:

Suss sa...

Som jag då..
'Vaknade i onsdags 6:30...
Brukar sitta i bilen till jobbet då..
Och ja.. Jag BORDE suttit i bilen till jobbet även då!
Jocke stod i duschen och trodde att jag ändra arbetstur eftersom jag inte gått upp...!
Men jag hann till jobbet! Blev "bara" 30 min försenad! Men hela dan känndes försenad... Visste knappt varken ut eller in...