söndag 13 maj 2012

Film...

Igår efter jobbet hade jag väl egentligen tänkt att lägga mej i hyfsad tid, brukar vara ganska trött efter dom delade turerna... However, så blev inte fallet. Eftersom Morten inte var hemma kunde jag se precis vilken film som helst. Dom enda genren vi har gemensamt är typ svenska deckare, och om det är nåt historiskt och sånt...
Nu blev det en skräckis minsann!
En forntida pest kallad Scourge har blivit fri i en liten stad efter att ha legat begravd i ett och ett halvt århundrade. Kroppar staplas på högar och de enda som kan stoppa Scourge från att ta över staden är Scott och Jessie, två unga hjältar som under uppdraget hittar tillbaka till varandra.
Ja, så var filmen slut och jag var fortfarande vaken, då fastnade jag i en dokumentär på SVT 2:
Amerikansk dokumentär från 2011. Cyntoia sköt en man till döds efter han betalat 150 dollar för att ha sex med henne. Hon var då 15 år. Cyntoias mamma drack och rökte crack och lämnade henne när hon var åtta månader. Hennes styvpappa förgrep sig sexuellt på henne och hennes pojkvän tvingade henne att prostituera sig. Cyntoias mamma och mormor har blivit våldtagna, prostituerat sig och levt våldsamma liv. Vilka möjligheter har Cyntoia egentligen haft i livet?
Den var slut efter 01 nån gång, och Morten kom hem vid 00:40 ungefär, så efter den var slut blev det lite småprat innan jag tog tag i det hela och gick och la mej. Sen var det bara att kliva upp när klockan ringde i morse...
Nu hade vi tänkt att se  Den siste samurajen. Får se om jag orkar se hela, eller om nattens frånvaro av sömn tar ut sin rätt...

Inga kommentarer: