onsdag 30 maj 2012

40-års krisen närmar sej...

Nu har jag skickat alla inbjudningarna till min 40-års fest. Eftersom Angelica gjorde sej lustig över detta och sa att det hetter teparty eller symöte, kontrade jag med att inbjuda till att fira min 40-års kris! Jag gjorde egna på vitt papper med grå och lila text, samt lite pluppar i lila och glitter.
Kuvertena funderade jag på hur jag skulle göra med. Tänkte först skriva för hand med den kalligrafi-texten jag brukar använda till special occasions. Det blev besvärligt för flera hade längre namn så det blev så stort, det är inte lätt att skriva kalligrafi smalt. Det blir ingen effekt, liksom.
Jag fuskar, tänkte jag. Skrev på datorn istället.
Det blev svårt att bestämma typsnittet. Vanligt typsnitt blev ju rätt tråkigt. Samtidigt ville jag ha så det matchade själva inbjudan. Där hade jag Andalus och Scriptina. Scriptina blev svårläsligt, men Andalus blev tråkigt. Scriptina har jag på min header, förresten.
Så, alla stackars brevbärare, jag hoppas det gick bra att läsa för jag valde Scriptina.
Ett har kommit fram i alla fall. Det har jag fått bekräftat.
Sen hade jag problem med ljudet. Jag har kollat runt för att hyra högtalare som jag kan koppla in i laptopen. Det blev ju en viss kostnad det. Hittade ett ställe i Skara, då kunde jag hämta själv och då blev det ändå en tusenlapp.
Plötsligt kom jag på det! Jag köpte ju rejäla högtalare till Christoffer i julklapp, till hans dator. Jag gick upp till honom och bad honom sätta på lite musik och det var himla bra ljud! Jag ska testa dom i vardagsrummet, det är ganska stort, och funkar det har jag bokat dom till min födelsedag! Där tjänade jag ju typ tusen spänn. Vad kul jag kan ha för dom pengarna!

4 kommentarer:

Suss sa...

Kan bekräfta att även vår inbjudan kommit fram! Riktigt snygg inbjudan förresten! Trodde först det var en bröllopsinbjudan.. ;-)
Vi kommer föresten, om du nu trodde något annat. :-) Fast jag har inte kollat upp någon barnvakt än, men det ordnar sej nog. :-)

Tina Högman sa...

ha ha! Jag tänkte nog att nån kommer nog tro att det är bröllopsinbjudan... Bokar ett rum åt er då...!

Suss sa...

Haha! :-) Kanon! Glömde ju skriva att vi ville boka rum, men du fattade visst det ändå. :-)

Tina Högman sa...

Jag räknade ut det alldeles själv...!