lördag 12 maj 2012

Dagen idag...

Hemma från en lång arbetsdag då...
Började klockan 7. Allt flöt på bra, så vi var klara i tid utan stress. Då kom vi på att vi skulle möblera om i köket. Vi har två bord, och på grund av rullstolar, rullatorer och andra färdmedel har vi kommit fram till att det inte funkar så bra. Nu fick vi alltså för oss att byta bord och sätta i en iläggs-skiva i det ena. Jobbarkompisen går på iläggs-skive-jakt men hittar dom inte. Jag går samma vända och hittar dom faktiskt! Sen skulle vi få isär bordet, vilket inte var det lättaste med tanke på alla matrester som hamnat emellan... Efter ca 10 minuters kämpande och dragande i var sin ände av bordet, blandat med skratt-attacker lyckades vi äntligen.
Jag överlät rengöringen av bordet till jobbarkompisen, själv gick jag och gjorde en såromläggning i stället.
Klockan 14 slutade jag för stunden, gick ner och la mej i vilorummet, stensomnade och vaknade två timmar senare när larmet i mobilen väckte mej.
Dags för nästa arbetspass. Fick in ett hyfsat flyt och blev klar i tid och kunde åka hem prick nio. Ringde Angelica som var hos pojkvännen i Skövde.
En sväng förbi Shell 7-eleven för att säja hej till Morten som jobbade i helgen.
Sen tänkte jag så här:
1. Svänga in på lämplig bensinmack där jag har bensinkort.
2. Tanka.
3. Ringa Christoffer och kolla om jag ska handla nåt innan jag kommer hem.

Det gick inte så bra...
1. Svängde in på lämplig bensinmack.
2. Letar efter plånboken som jag uppenbarligen glömt i jackan som jag inte tog i morses.
3. Allt sket sej för jag kunde ju inte tanka, och inte var det nån mening med att ringa Koffe för jag kunde ju ändå inte handla...

Kommer hem till ett tomt hus för Koffe var hos kompisen 50 meter bort. Jag blev mött av en kelsjuk katt i alla fall, för han hade varit ensam ett tag och ville gosa. Det var ju bättre än inget.

1 kommentar:

Suss sa...

Andra färdmedel? Som vaddå? Sängar?