söndag 31 juli 2011

Växjö...

Nu har vi hamnat i Växjö.
På vägen hit stannade kikade vi på min pappas föräldrahem i Valåkra utanför Högsby. Stannade även vid min farfars grav i Högsby. Han hade inte så mycket att säja men det var trevligt ändå.
Nästa paus blev i Boda Glasbruk. Det är faschinerande att se hur dom blåser glas. Vi köpte en glasblomma till oss själva, och en till Mortens pappa. Morten ska dit i veckan, och på onsdag gifter han sej. Det blir inget stort, borgerligt bara, och han ville inte ha nåt, men vi tyckte att vi skulle ge dom nåt ändå.

Nu har vi som sagt hamnat i Växjö. Det är jag som bokat detta hotellet, och jag har tydligen bokat en minisvit. Ja det fanns tre alternativ. Det första kostade 995, det andra som var mycket större kostade 100 kr mer. Sen fanns det ett tredje som hette superior. Det kostade samma som det förra, så jag tänkte att det blir nog bra.
Det är alltid spännande att se vad jag får heta i efternamn på bokningar och sånt. Jag har ju ett ö i namnet, och ibland blir det konstigt. Jag var tvungen att slå på TV'n för att titta.
Jaha... eh... Denna varianten har jag aldrig sett förut.
Rummet är jättemysigt, stort med snetak och ligger på fjärde våningen. Det finns till och med ett pentry.

Jag funderade lite, det är två enkelsängar, och det är ju inte så konstigt. Det finns en toalett, men två toarullehållare...?
Det fattar jag inte. Ska man ta varsin då eller?
Utsikten från en takvåning är inte så imponerande heller.
Nu ska vi snart leta reda på en sportbar för vi ska se andra halvleken mellan Helsingborg och Göteborg.


Inga kommentarer: