onsdag 13 juli 2011

Strandpromenad...

Igår bestämde jag och Morten oss för att gå till Stadt och Tisdax. Fenomenet Måndagsklubben har funnits i många år under sommarmånaderna, men de sista åren har det även blivit tisdagar. Måndagar är 18-års gräns, tisdagar 25, så då behöver man ju inte riskera att träffa på sina barn i alla fall...
Egentligen hade vi tänkt hitta på nåt på tu man hand, på VÅR dag!
Det var vår 2-åriga förlovningsdag igår!
Sen kom vi på att vi har nog ingen möjlighet att gå på Tisdax, inte Måndax heller för den delen, mer i sommar, så vi bestämde oss för att gå dit i stället.
Där träffar vi på en kompis till mej, som faktiskt råkade fira 3-årig förlovningsdag! Lustigt!

Idag var vi lediga, så efter ett besök av en snubbe från värmeverket som kollade varför det tog flera minuter för att få varmvatten (det var en ventil som fastnat) tog vi en promenad på Strandpromenaden.
Den är ca 6 km lång, men vi gick nog bara 5. Man måste ju gå tillbaka sen också...
Vi hade ställt våra cyklar vid campingen, och när vi kom tillbaka tyckte vi att vi var värda nåt att äta.
Vi beställde in varsin Lyxig räkmacka, och jisses... Mätt blev man, kan jag säja...
Ja ok då. Jag ser när jag la in bilden får jag väl erkänna att jag tog en öl också...

Inga kommentarer: