fredag 29 juli 2011

Mammabutik eller frisör....?

Ja så har man hamnat i Västervik. Ungefär. Ett par mil utanför.
Min fd mans fd jobbarkompis och hans ej fd sambo.

På vägen hit plingade det till i min mobil Tack stod det. Det var från Angelica. Jag hade nämligen köpt en refill laddning till hennes mobil. Känns lite bättre att veta att hon kan ringa om hon behöver.
Från Christoffer hörde jag inget.

Så ringde jag dom igår kväll. Det visar sej att Christoffers refillgrej inte funkar. Han har försökt flera gånger. Han sa att jag kunde kolla på det när jag kom hem. Meeeen, sa jag, poängen med att jag gav dej refill laddningen var ju att du skulle kunna ringa när jag inte är hemma ju!
Angelica sa att mormor ringt ikväll också.
Det visste jag att hon skulle göra... Även om barnen är stora och klarar sej själva vill jag ha en backup i närheten...

Vi tog en tur i Västervik med omnejd igår kväll, en öl på en pub innan vi for tillbaka. Så fick jag ett sms från Koffe. Det funkade nu, helt plötsligt.Det var väl nåt tillfälligt fel.

Idag tog vi en tur in till Västervik igen. Så passerar vi en sk mammabutik. Ett namn Angelica säjer om inredningsbutiker med en massa prylar i, av anledning att hennes mamma gillar såna butiker.
-Här vill jag gå in sa jag.
-Åh en frisör, säjer Morten och skevar tvärs över gatan, för han kom på att han skulle klippa sej precis då.

2 kommentarer:

513andersson sa...

Morten ville alltså inte gå i 'mammabutik' då?

;)

Tina Högman sa...

Nää... fattar inte varför.