fredag 22 juli 2011

Semester, check...

Vad seg denna dagen var då. Dessutom regnade det hela förmiddagen.
Alla undrade hur min semester skulle bli.
-Jag har beställt sol, sa jag.
Klockan 16 sken solen, så jag  sa att ni ser ju, min beställning vekar funka!
En halvtimme senare var jag på gång hem , jag sa hejdå till dom som satt i köket, hade min väska på axeln, kom på att jag glömt ge insulinet...
Aj ja aj inte bra... Det var bara att jobba över en stund, men det var ju mitt eget fel. Jag FÅR inte glömma att ge insulin.

Tre semesteröl senare är hela resan planerad. Oskarshamn var redan bokad, boende i Västervik klar. Det var Växjö och Marstrand kvar.
Man har ju så mycket ideér och sånt, men ibland får man se verkligheten också. Man kan inte välja en massa fina hotell med lyx erbjudanden och sånt... Då måste man åka hem tidigare...
Vi insåg att Marstrand var rätt dyrt... och rätt fullbokat dessutom.
Vi hade ett hotell på gång i Växjö med ett sånt där romantiskt erbjudande som jag tror att vi skulle kunna behöva... och det var ju inte så billigt precis.

Nu slutade resan i Växjö på ett helt vanligt, ganska billigt hotell mitt i stan, och inte ett romantiskt ställe utanför stan som jag tänkt först. Vi insåg att då får vi nog leva på antingen bara öl, eller också på lite mat, men i så fall bara vatten. Det funkar ju inte.

Nästa stopp var Marstrand då, helst. I andra hand Stenungsund.
Hur dyrt var det inte där då, dom ställen som var lediga? 2000:- för en natt kändes väl sådär.
Ok om vi inte planerat mer denna sommaren, men det hade vi ju. Morten ska åka tåg med Nore till Trondheim där hans pappa bor, jag och Angelica ska till Ullared (heeeelp me). Sen ska vi till Mortens mamma i Stathelle också. Det kändes som att vi får hushålla med resurserna lite.
Det slutar på att vi hittar ett helt ok hotell i Kungälv, Fars Hatt med utsikt över fästningen. Halva priset mot Marstrand.
Hur många öl i skillnad blir det?

Inga kommentarer: