måndag 4 juli 2011

Bret Michaels...

Idag har jag fastnat i 80-tals träsket på Spotify.
Jag har lyssnat på låt efter låt.
Det började med att jag skulle lyssna på Gypsy Road med Cinderella. Sen får man ju alltid såna där förslag på "related artists" och då var ju jag fast i hårdrocksträsket. Tror att jag fick en liten backåtkick från igår med Metallica på TV'n...
Jag är ju född 72 och hade ju min tonårsperiod mitt i 80-talet då man skaffar sej sin identitet. Jag antar att det har att göra med vilken musik som fastnar.
Lyssnade även på gamla REO Speedwagon. Det är mitt smeknamn om man nu kan ha det på min bil. Registreringsbokstäverna är nämligen REO och jag gillar ju som de flesta vet fart och kör ju gärna fort, så namnet är ju helt klart klockrent...

Som alla andra tonåringar hade jag rummet klätt med mina favoritartister. Över min säng hade jag en bild på Bret Michaels från Poison som såg ut ungefär som denna:
Min farmor (som är född 1905 och var väldigt religiös) och bodde ca 12 mil från oss kom titt som tätt och skulle då sova i nåns rum. När det var min tur att "offra" mitt rum tvingade mamma mej att ta ner den postern. Fattar inte varför...

2 kommentarer:

513andersson sa...

Jag råkade hamna i nån form av dejtingprogram på TV'n som Bret hade, men jag tyckte mest han verkade vara en sliskgubbe som bara ville hångla med unga tjejer.
Am I right, or am I wrong?

Tina Högman sa...

Probably right...