torsdag 14 juli 2011

Två tår mindre...?!

Inatt drömde jag en mycket konstig dröm. Är det nån som läser min blogg får man gärna komma med förlsag på vad i jösse namn den betyder.

Jag är på sjukhuset, eller nåt liknande ställe. Jag ligger på en brits och en sjuksköterska står bredvid mej. En annan sköterska står en bit bort.
Been there done that, det verkar som jag ska opereras eller nåt, det har jag ju varit med om förr.
Så långt är allt normalt.
Sköterskan som står närmast säjer helt plötsligt till den andra
-Men titta här, detta är ju inget att ha kvar!
Hon tittar på mina fötter, böjer och grejar med tårna och säjer
-Dom här kan vi ta bort!
Det hon ser är mina lilltår, som hänger som två små förkrympta bihang. Hon tar tag i den ena och rycker till, det är som att dra ut en lös tand, jag känner inget, möjligen som ett litet stick.
Så gör hon likadant på andra foten.
Och jag verkar tycka det är helt ok, jag ligger där och ser henne rycka loss mina lilltår som två mjölktänder utan att det gör ont, och jag ser på mina fötter där jag nu bara har fyra tår.

Hur fan kan man drömma en sån dröm?

3 kommentarer:

513andersson sa...

Du måste sluta med dom där tunga drogerna nu!


;)

Tina Högman sa...

Det skulle jag gjort omgående, om jag använt några!
Kan det bero på ölen?

Glamaholic sa...

Haha, skum dröm du hade! :D