tisdag 1 januari 2013

Tinas årskrönika 2012

Januari
Kalkon:
Morten får sluta sitt jobb som lärare på SFI på grund av att kommunen inte ska köpa deras tjänster längre, ett annat företag tar över SFI.
Kanon:
Morten får nytt jobb på arbetsförmedlingen.

Februari:
Kalkon:
Några turer till sjukhuset och med detta antibiotika i två omgångar för jag får inflammation i bäckenreservoaren.
Kanon:
Sverige får en ny prinsessa.

Mars:
Kalkon:
Luleå åker ut i slutspelet.
Kanon:
Men Luleå är i alla fall serievinnare!
Angelica fyller 19!

April:
Kalkon:
Lille Tussen blir inlagd på sjukhus några dar, fick nån infektion i magen.
Kanon:
Svärmor med särbo samt alla barnen kommer hit på påsk och äter påskbord!

Maj:
Kalkon:
Jag har visst blivit pollenallergiker.
Kanon:
Jag blir äntligen av med tanden som har bråkat med mej i flera månader!

Juni:
Kalkon:
Det är kaos i hallen med all plast och målargrejer överallt.
Kanon:
Det är kul att måla om i hallen!

Juli:
Kalkon:
Jag ser en man på ICA nysa rätt i jordgubbarna och jag inser varför det är noga med att skölja grönsakerna.
Kanon:
Jag har en superkul 40-års fest, har skaffat mej en iPhone och en ny tatuering!

Augusti:
Kalkon:
Angelica flyttar hemifrån. Känns i mammahjärtat...
Kanon:
Semester och vi åker till Ystad, svärmor i Stathelle och syster Helena i Kristiansand.
Jag och Angelica är "Modeller för en dag"!

September:
Kalkon:
Det är rätt jobbigt att skruva ur 18 långa skruvar utan skruvdragare för att få ner skenorna i en garderob med betongväggar för att man ska måla om...
Kanon:
Christoffer fyller 18!

Oktober:
Kalkon:
Har min regelbundna MR och jag får en liten down för jag känner mej så ensam med min sjukdom.
Kanon:
Jag får min 40-års present, den hemliga resan som blir till Nolhaga Slott i Alingsås för att se "liket i salongen"!

November:
Kalkon:
Jag får lite tarmvred...
Kanon:
Jag är visst släkt med Gustav Wasa!
En trevlig inflyttningsfest hos Janne och A-C (tills jag får ont i magen då...)

December:
Kalkon:
En massa snö. Det är jobbigt att skotta.
Kanon:
En massa snö!
Glöggmingelvingelinflyttningsfest, hallen i källaren blir klar med vita väggar och vita dörrar!

Inga kommentarer: