måndag 14 januari 2013

Mitt horoskop...

För ett tag sen flyttade jag badhanddukarna ner till duschrummet, så bara dom mindre handdukarna låg kvar i garderoben. Nu är dom handdukarna flyttade till en annan garderob i vårt sovrum i stället.
I den tomma garderoben som var inne på kontoret har jag nu lagt alla ljusstakar och ljuslyktor som jag haft i ett köksskåp.
Jag har tömt skänken i hallen på ljus och värmeljus och lagt dom i samma garderob. Likaså batterier och glödlampor som också låg där, dom ligger numera i garderoben på kontoret.
I köket har jag flyttat runt porslinet.
I skänken i hallen har jag tänkt lägga mössor, vantar och halsdukar för det är väldigt mycket som ligger på hatthyllan.
Medans Christoffer, som var hemma på lunchen, satt och åt, läste jag gårdagens Aftonbladet, och där stod mitt horoskop för idag:
Måndagen handlar om allt mellan himmer och jord. Du strävar efter struktur och ordning, med viss möda.
Ja, det verkar ju stämma faktiskt! Tur att det var just idag jag bestämde mej för detta röjet då!
Nu är det egentligen bara ett problem... Hur ska man hitta allt nu?
 

1 kommentar:

Suss sa...

ja det är väl bara att läsa detta blogginlägg så vet du vart du lagt allt! :)