måndag 21 januari 2013

Kallvatten...

Efter lite barhäng i lördags hamnade vi som vanligt på dansgolvet jag och Linda och jag blev uppbjuden på bugg, vilket inte är det lättaste när man inte kan bugga, men jag hängde med rätt ok om jag får säja det själv, för jag kan grundstegen hyfsat.
Väl hemma vid tre-tiden på natten, trött och frusen inser jag att det inte finns varmvatten! Det kvittade att jag svor en ramsa, det kom inget varmvatten ändå.
Dan efter lyckades jag och Christoffer få lite fesljummet vatten att duscha i, men Morten han fick bara kallvatten.
Jag kan ju säja att jag vaknade ju till i morses under min vanliga morgontvätt, fast i kallt vatten då förstås... Jag funderade på att hoppa Zumban idag, för det där med dusch kändes inte så lockande, jag funderade på att duscha på jobbet innan jag åkte hem.
Men så bestämde jag mej för Zumban i alla fall, via lite sms kontakt med syster yster under dagen.
Strax innan jag skulle sluta idag öppnar jag kylskåpet på jobbet. Ut far en tillbringare på 1,5 liter full med vatten...
Ja, det var ju definitivt att jag skulle ha en kalldusch idag i vilket fall som helst verkade det som, för nu är varmvattnet tillbaks!
Och nu måste vi köpa en ny tillbringare på jobbet också...

Inga kommentarer: