tisdag 15 januari 2013

Grattis Sverige...!

Satt och kollade på Idrottsgalan igår.
Foppas tal var lite oväntat och annorlunda! Fast bra, förstås!
Däremot hade jag lite åsikter om en annans tal.
Jag hade varit nere en sväng, och när jag kom upp stod det en kvinna i röd klänning på scenen.
- Vem är det? frågade jag Morten, men han hade lite dålig koll på det han med.
Hon höll ett väldigt konstigt tal. Hon började med att babbla om maten, och att Peter Forsberg såg hungrig ut.
-Men vad säjer hon? Så kan man väl inte säja i ett tal? Skulle det vara roligt eller?
Morten tyckte också det var konstigt. Och det var nåt annat som inte stämde...
Så zoomar dom in Foppa som inte ser särskilt road ut.
-Han var inte särskilt impad, konstaterar jag.
-Nä, det höll Morten med om.
Sen kom jag på det. Sa hon inte Patrik...?
Idag kan man läsa i tidningarna om detta, och det var tydligen fler än jag som tyckte det hela var konstigt. Nu har jag även fått veta vem hon var, och då undrar jag ju varför hon är där. Borde man inte ha någon form av sportintresse? Eller vill man bara vara med i TV?
 
Sen vill jag gratta hela Sverige för att inte Zlatan fick Jerringpriset. Ni har äntligen insett att det finns andra idrottare som är minst lika duktiga! Stort grattis!
Grattis även till Lisa Nordén, som fick det!

Inga kommentarer: