tisdag 29 januari 2013

Det oundvikliga...

Jaha min älskade son... Nu börjar det närma sej det oundvikliga. Har idag pratat med en sjuksköterska på Östra sjukhuset och fått en tid för läkarbesök. Det är nu vi ska bestämma vilken av operationerna du ska göra, IRA eller bäckenreservoar.
Åh vad jag önskar att du sluppit. Jag hade gått igenom allt igen, istället för dej om jag kunnat.
Jag har sett dej svimma flera gånger, flummig på väg in i narkosen, jag har sett dej blek och slö, nyvaken efter koloskopier, jag har hört apparater pipa stup i ett för att du är en "lågpulsare" och jag hoppade högt varje gång, minns en gång när du vaknade upp, tittade på mej, jag log och sa "hej", du sa "du har två huven" och somnade om...
Nu kommer jag få se dej med slangar och dränage, ett operationssår på 2 decimeter och en smärta så du inte kan sätta dej upp själv...
 
Jag kommer att vara i närheten hela tiden. Har googlat lite på vandrarhem, finns ett i närheten, om det inte finns nåt rum att hyra på sjukhuset.

3 kommentarer:

Suss sa...

jag skulle också gärna byta till hans plats... :(

Anna Tassinari sa...

Tina! Östrasjukhuset har ett familjehem/hus för familjer som har sina barn på sjukhuset, och är det full där fixar dom med hotell! Detta bodde vi på när var där med Olle.Jag vet inte om Koffe är för "gammal" men kolla med sjukhuset, dom kan säkert hjälpa till! Vi har aldrig blivit så väl mottagna som när vi var där med Olle... dom LYSSNADE på oss. Kram

Tina Högman sa...

Vet att dom har det Anna, vet inte bara om dom tycker att jag har "rätt" till det eftersom Koffe är 18... Vi ska dit den 14 feb, och jag tänkte kolla med dom då.