söndag 29 juli 2012

Varför man sköljer grönsakerna innan man äter dom...

Var på ICA för att handla. Kommer gående med min korg mot avdelningen grönsaker och sånt. En man står lutad över jordgubbarna, och plötsligt nyser han kraftigt, rakt i jordgubbarna, ca två decimeter ifrån dom. Jag stirrar på honom en stund, ganska chockad, innan jag fortsätter för att plocka potatis. Så hör jag mannen säja:
-Dom måste vara besprutade...
Jag låtsas inte höra, så han kommer fram till mej och säjer
-Dom måste vara besprutade! Du hörde att jag nös va?
-Ja, svarar jag.
-Det måste vara att dom är besprutade...
-Ja, om inte annat är dom det nu, säjer jag då, lite irriterat för jag tycker man kan tänka på vart man nyser när man är i en affär.
Gubben verkade inte uppskatta min kommentar för han muttrade nåt om att det trodde han inte.

1 kommentar:

Suss sa...

blä! Det är sånt där man misstänker förekommer, men som man inte vill se när det händer... Yack!