söndag 29 juli 2012

Åska...

Idag verkar det bli bättre väder än igår, för jisses vad det small ett par gånger... Ändå blev det inget riktigt åskväder av det hela. Vi hade varit framme på stan en sväng på förmiddagen, köpte en laddare till iPhonen och iPaden att ha i bilen. Jag skulle ju antagligen bli knäckt om mobilen skulle dö och jag blev okontaktbar mitt uppe i en resa nånstans...
När vi var nästan hemma mullrar det rejält, det går liksom runt och håller på jättelänge, men när det slutat blev det tyst i ett bra tag.
Lite senare sitter vi i soffan, jag knappar på min nya lilla leksak, Morten läser Aftonbladet. Först ser vi en blixt, och nästan direkt efter smäller det till, en jättehög skarp smäll så jag lättade nog en halvmeter och höll på att tappa telefonen. Sen vart det tyst igen, nu i flera timmar.
Av bekvämlighet gick vi till en närbelägen pizzeria och käkade, och mitt i maten kommer det en ännu högre knall än tidigare. Jag trodde faktiskt det var nåt i köket som exploderade...
Det var det åskvädret, och jag blev lite besviken att det inte blev mer av det...

Inga kommentarer: