torsdag 19 juli 2012

Till godo...?

Två arbetsdar kvar innan semestern...
Tyvärr är dom inte torsdag och fredag, utan lördag och söndag. Känns lite surt just nu...
Vi har rätt att ta semester helgen innan den vanliga semestern i den mån vi har vikarier. Dessvärre var det ju fler än jag som ville vara lediga, och vi hade problem att få in vikarier för dom. Det kändes lite dumt att själv ta semester när jag är en av dom schemaansvariga... om jag tar semester och nån annan får jobba... Även om jag har samma rätt som alla andra.
Jag tänkte att jobbar jag helgen innan nästa semester borde jag ju ha det till godo, eller hur...?!

1 kommentar:

Suss sa...

så gör vi på mitt jobb. Vart annat år jobbar man helg innan semestern och vart annat år är man ledig. I år har jag ledig helg innan semestern, som officiellt börja på måndag. :)