onsdag 11 juli 2012

Det bara lyyyser i huvet...!

Jag tror jag har räknat ut det!
Vart vi ska på fredag alltså, jag och Morten!
Jag hade ju sagt att det inte skulle vara nåt dyrt. Han har pratat om en övernattning. Den 13 har varit bestämt sen ett tag, så datumet visste jag.
När han var på utbildning några dar för ett tag sen skickade han ett sms om att han nog hade nåt på gång den 13'de...
Häromdan nämnde han att det kunde bli två övernattningar... Nu började jag fundera lite. En övernattning eller två? Man kan ju inte boka nåt hotell på det sättet? Och två nätter på hotell blir ju inte så billigt heller...
Men just det... När han var på utbildningen sa han ju att han lärt känna flera personer, han kanske har ordnat så vi ska bo hemma hos nån? Men... nä... det låter ju konstigt... Ska han som min 40-års present ta med mej hem till nån för mej helt okänd person...? Men nån kanske har nån stuga eller nåt? Ja men så måste det ju vara!
Och just då gick det upp ett ljus! Som Suss sa när hon var liten en gång när hon fick en vad hon tyckte var en kanonidé: Nu har jag fått en idé! Det bara lyyyser i huvet!
Vi har en i bekantskapskretsen som har en stuga i Halmstad... Mm, så är det nog.

2 kommentarer:

513andersson sa...

Men vi bestämde ju i lördags att ni skulle till Götene? Då kan ni väl fan inte åka till Halmstad?


Och för Mortens skull hoppas jag att det INTE är Halmstad, för hur kul är det om du lyckats klura ut det? =(

Tina Högman sa...

Skulle vi hamna i Götene skulle jag tjura å det bestämdaste hela semestern...

Jag lär ju inte veta om det blir Halmstad förräns vi stannar bilen...