tisdag 10 april 2012

Uttråkad...

Jag var rastlös igår efter matchen på TV'n.
-Jag är uttråkad!
-Hitta på nåt då!
Ja det är ju lätt att säja... Det blev en biljard, två frames. Vi brukar spela en form av 9-ball som kallas 5'a 9'a på grund av att 5 och 9 är poängbollar, 1 poäng för 5'an och 2 för 9'an, jämfört med 9-ball där man vinner när man sänker 9'an.
Jag vet inte om våra regler är rätt, men vi kör ett frame till minst 10 poäng, eller tills alla bollarna är borta. Om jag ska träffa 2'an, och träffar den först men råkar få ner 5'an också får jag en poäng, men eftersom det inte var 5'ans "tur" lägger vi upp den igen. 
Jag leder med 9-4 i först framet... Känner mej rätt säker på att vinna! Vi börjar på en ny omgång, och jag råkar få ner 9'an tidigt och hamnar på 11 poäng. Jag tittar på Morten för att se om han vill ge upp, eller om vi ska fortsätta tills bordet är tomt. Teoretiskt sett kan han ju fortfarande vinna framet, om han skulle få ner 9'an några gånger eftersom nästan alla bollarna är kvar. Vi fortsätter, men det råkar bli så att jag får ner 9'an ett par gånger till och det blir änna utklassning på det hela...
Andra framet vann Morten med 11-6 så det står 1-1 i matcher...

2 kommentarer:

513andersson sa...

..och priset bestod av...?

Tina Högman sa...

Vann inte ett skit...