lördag 21 april 2012

40-års fest, symöte eller teparty....?

Har börjat spåna på inbjudningarna till min 40-års fest som jag funderat på att ha.
Vad betyder det egentligen?
Att jag börjar bli gammal? Att jag försöker dämpa åldersnojan med en fest? Min dotter sa att det hette inte 40-års fest, det hette teparty elle symöte... Att jag bara råkar vara en kvinna som gillar party oavsett ålder?
För min del känns det som så här:
Ok, jag är snart 40, anledningen till att jag har lite åldersnoja är att jag inser att jag har barn som är snart 18 och 19 år. Jag har alltid varit yngst på föräldramötena i skolan så det betyder ju att jag egentligen INTE är gammal. Egentligen känner jag mej inte gammal... jag tycker jag är 25-30, vilket rimmar illa med mina barns ålder, därför får antagligen min hjärna en inre kris när den försöker reda ut begreppen här...
Nä. Nu när jag suttit här och spånat har jag kommit fram till att en 40-års fest är nog himla kul! Om nån vill komma förstås. Nackdelen är att jag fyller mitt i sommaren när alla är på semester.

2 kommentarer:

513andersson sa...

Ha ett theparty, men spetsa theet med sprit...? =)

Suss sa...

Jag kommer! Om du inte tänker ha ett symöte.. hatar att sy...