tisdag 10 april 2012

Misterioso...

Igår såg vi på en film vi pratat om att se länge. Nämligen Arne Dahls filmatiserade böcker. Problemet har varit att dom är tre timmar. Jag är ju lite mer nattuggla än min käre sambo, så vi har liksom kommit på det för sent hela tiden.
Men nu så, igår såg vi den första delen; Misterioso.
Tre svenska finansmän mördas med en natts mellanrum. Mördaren överraskar finansmännen i deras hem sent på natten och skjuter dem med två skott i huvudet. Allt tyder på att mördaren kommer att fortsätta och finansvärlden grips av panik. Rikskriminalen inrättar snabbt en specialenhet med kriminalkommissarie Jenny Hultin som chef. Hon handplockar sex poliser från hela landet och de bildar den så kallade A-gruppen. De har stor press på sig att lösa fallet innan fler finansmän mördas.

Jag satt hela filmen igenom och funderade på vem sjutton han var, och vart jag sett honom förut, han som spelade Gunnar... Det var liksom nåt som inte stämde, på nåt sätt.
Nu vet jag varför. Jag var mer van att se honom så här, kånkandes på traktordäck och sånt:
...och så tycker jag nog han ser lite mesig ut i den nya mustaschen...

Inga kommentarer: