måndag 15 augusti 2011

Lingon, lådvin och långkalsonger...

Idag var en mycket ovanlig dag.
Jag, Morten, Nore och Angelica åt frukost. SAMTIDIGT!
(Koffe är hos sin fader denna veckan)
Angelica har lagt sej senare och senare, och därav givetvis sovit längre och längre. Trots upprepade försök att få upp henne har jag misslyckats med detta.
Tidigt i morses vaknade jag till och hon är fortfarande vaken, har två kompisar hos sej! Jag orkade inte gå ner utan skickar ett mess att om att om vi ska till Ullared på tisdag får hon gå och lägga sej nu.
Kompisarna gick hem.
När jag vaknat nästa gång gick jag ner i källaren för att köra igång en tvättmaskin. Då hör jag att det pratar inne hos henne.
??? Det var konstigt. Jag kikar in. Jo där sitter hon i soffan med datorn i knät och pratar med nån.
-Va? Ä'ru vaken? frågar jag helt chockad!
-Ja! Jag dygnar! Jag är hur pigg som helst!
Jaha, då kanske det går idag då. Hon försökte för ett par dar sen, men när jag tittade in till henne på morgonen sov hon med handen på musplattan på datorn...

Ja idag hade vi tänkt låna mina föräldrars bil (som har drag) och hyra en kärra för att bli av med resterna av djungeln från trädgården. Det blev ju inte så då, för det spöregnar, och ska tydligen fortsätta med det.
Jag har bestämt att vi ska spela Lingon, lådvin och långkalsonger istället. Här tror jag att jag kan ha en chans...

1 kommentar:

Suss sa...

ÅH! Det spelet måste vi spela!! Jag känner på mej att jag kommer att vinna!!