fredag 26 augusti 2011

Rude awakening...

I morses vaknade jag abrupt av Mortens fucking väckarklocka.
TUT TUT TUT TUT sa den och jag tvärsatte mej upp och fattade inget..
Han stänger av den och jag inser vad det är som låter.
Tydligen ångrade han sej och ändrade tiden.
TUT TUT TUT TUT sa det igen och jag jättevaknar. Igen.
-Jag hatar din jävla väckarklocka, muttrar jag.
Sen tittar jag vad klockan är och inser att min väckarklocka skulle väckt mej för en kvart sen...
Jag har ju lite snoozetid inberäknad då som tur är så det var inte så illa...

Min väckarklocka är inställd på radion ganska lågt för att jag ska vakna till lite lugnt sådär. Jag brukar snooza ett par gånger. Skulle det inträffa att jag stensover och inte vaknar med en gång har jag ju ändå lite tid eftersom jag i så fall får undvika snoozen och kliva upp med en gång.
Så gör jag.
Sånna här uppvaknanden är det värsta jag vet. Jag tror att det är nåt jäkla brandlarm eller nåt.

2 kommentarer:

Anna sa...

Själv har jag alltid väckning av ett högt ljud EN gång just när jag behöver gå upp. Snoozar jag en endaste gång är det kört. Då hör jag inte det ljudet nästa gång & måste köpa ny väckarklocka alt byta ljud på mobilen.
Tänk så olika man kan vara :)

Tina Högman sa...

Konstigt... vi är ju så lika på allt annat!