söndag 14 augusti 2011

Biljard, dart, pingis och minigolf...

Så var man hemma då.
Igår blev det en biljard på hotellet. Detta biljardbordet var bra, så jag kan inte skylla min förlust på bordet.
Det gjorde jag på en fotbollscup i Tibro. Då bodde vi två nätter på ett vandrarhem. Där skulle det finnas biljardbord, och vi hittade det. Ett gammalt slitet bord i källaren.
För det första lutade bordet lite, och det är inte så bra...
När man fått i en boll var det inte alltid den kom ut, för den fastnade i rören för trät hade svällt.
Så skulle jag stöta, och klonk slår kön i väggen. Då förstår ni hur stort/litet rummet var... Jag flyttar bordet lite försiktigt för att få kön i rätt läge, men det var dumt för ena benet vek sej så nu lutade det ännu mer, och alla kulorna rullade runt. Benet var bara uppstagat under, och försök lyfta rätt det om ni kan... Det kunde inte vi.
I rummet intill stod ett pingisbord. Morten tog upp ett rack och gav ett till mej med. Åsså sköt han. Och jag fick in en bra träff och den var han minsann inte med på...
-Men du kan ju spela, sa han!
Ja det hade jag tydligen inte nämnt då. Han trodde han skulle krossa mej, men det sket sej.

Igår var första gången på flera månader jag spelade biljard, så jag var lite ringrostig, därav förlusten.
En darttavla fanns det också. Jag kastar iväg två pilar, hyfsat bra. Morten kastar två.
-Du ska träffa tavlan, förklarar jag, och ser en chans till revanch.
Han lyckades vinna den matchen också.
Idag tänkte jag få revanch i minigolf i stället. Vi åker till en camping, det brukar vara ett säkert kort att hitta minigolfbanor. Jodå, det fanns en, men där stod det också en kille på alla fyra och grejade, det visar sej att dom var under renovering.
Det kanske var tur det, för jag är inte så himla haj på minigolf. Fast det är kul ändå!

1 kommentar:

513andersson sa...

Mindregolf, Tina!
Det heter mindregolf!