lördag 13 augusti 2011

Karlsborg eller Karlskoga... whatever...

Nu är man i Karlskoga då. Här hände det inte mycket. Förut var vi i Degerfors. Där hände det ännu mindre, om man bortser från fotbollscupen.
Det är därför vi är här.
Nore kom hit i fredags, men vi åkte hit idag. Vi stannade kvar här, fast i Degerfors fanns det inte mycket ställen att bo på. Dom hade ett hotell. Det var semesterstängt.
Tjenare.
Det blev Karlskoga då.
Det höll på att gå riktigt illa. Morten hade bokat hotell.
Jag knappade mej runt på min GPS, hotellet finns inte. Skumt.
Jag knappar in gatuadressen. Finns inte heller.
Nu blir det lite oroligt här. Hur fan ska vi hitta dit nu? Fråga oss fram?
Det hela löste sej när jag börjar om från början, dvs knappar in staden. Jag har nämligen knappat in Karlsborg, istället för Karlskoga...
Med andra ord kom vi rätt till slut.

Efter en dusch promenerade vi ner till stan och hittade Harrys. Det var lite... mysko... att kliva in där. Jag har bara varit på ett Harrys förut. Hemma i stan.
Jag insåg att inredningen är identisk! Dom handlar tydligen på samma ställe.

Nu funderar vi på om vi ska ta en biljard.

3 kommentarer:

513andersson sa...

I Degerfors ligger ju även Ralfs pizzeria. =)
Den gjorde den iallafall förra sommarn när vi passerade.

Harrys har väl som McDonalds och O'Learys, att det ska vara likadant på alla restauranger?

Anna sa...

Det började ju på K i alla fall...

Tina Högman sa...

C: Ralf pizzeria finns kvar!

Anna: det började ju till och med på Karls!