tisdag 14 augusti 2007

Trampa i tommen...

Angelica har för femtielfte gången punka på sin cykel. Antagligen är det dags att köpa en ny slang.
Hon sa till mej förut

-Du får gå till jobbet idag, för då kan jag ta din cykel till stan.

Richy åkte på jobb i Finland idag, så det var ju inga problem att ta hans cykel.
Fast den har sett sina bästa dagar.
En grön Crescent.
Treväxlad. Var den först. Nu är det typ bara en växel märkte jag. Ibland inte ens det.
Bakhjulet var skevt, så det vinglade hela vägen.
Ibland hände nåt konstigt. Det kändes som växeln hoppade ur för jag trampade rätt som det var i tommen.
Ursäkta, jag tror tommen är västgötska.
Fråga om ni inte fattar.

Ja jag kom fram i alla fall. När jag skulle bromsa blev det lite tokigt. Jag hittade bara en handbroms, och den klämde jag i för kung och fosterland. Utan reaktion.
Sen kom jag på att det var ju fotbroms på cykeln.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att våra döttrar har så många likheter ;)

Josse gör punka på en cykel bara hon tittar på den! Nu har jag lagat hennes, men min är fortfarande trasig sen ett år tillbaka. Däcket har tom halkat av själva hjulet!

Och så denna självklarhet: "Du får gå till jobbet idag..." Som om de vore världens centrum, vilket de säkert tycker att de är.

Ha det så bra! Kram, Anna

Tina Högman sa...

Anna: Ja, det finns ingen annan än dom själva i deras väld!

Tina Högman sa...

Anna: Ja, det finns ingen annan än dom själva i deras väld!

Tina Högman sa...

Amen vaff... jäkla blogger...

Suss sa...

Ja men då va ju cykelturen till jobbet nästan som att åka.. nåt.. på nån nöjespark.. eller.. nä.. kanske inte..