söndag 12 augusti 2007

Krulltott...

I morses skulle jag som vanligt cykla till jobbet.
Jag öppnar dörren samtidigt som jag grejar med MP3 spelaren. Jag är rätt trött. Helger är inte så roliga. Särskilt inte när man cyklar till jobbet för 7'de dan i rad...

Morgonstund har inte guld i mund.
Morgonstund har grus i ögonen.

Jag tittar upp. Uppenbarligen har jag inte tittat ut genom fönstret under morgonen, för det var en hiskelig dimma!
Och vilken dimma sen! Det kändes som att cykla i... kanske inte regn, men jävligt nära i alla fall!

Jag suckar när jag ser mej i spegeln. Jag har ganska lockigt hår. Fast jag plattar ut det med plattång eller fönar ut det.
Ja det var ju inget att göra åt nu.

När jag kom hem från jobbet rensade jag lite ogräs. Givetvis blev jag svettig. Och luften är fortfarande fuktig, fast minus dimma då.

Gissa hur jag ser ut nu.

4 kommentarer:

Suss sa...

ja men afrofrissa kan ju va snyggt.. eller.. nä...

Trollmor sa...

Iknow the feeling.
Här har man stått och plattat och plattat. Det tar TID när man har långt och mycket (om än tunna strån)hår.
Så blir man genomsvett när man ska bära ut en trilskandes treåring ut i bilen...i dimman.

Det blev en mycket lockig Trollmor som kom till jobbet. mina lockar är inte fina utan gör håret risigt

renrakat är ju modernt har jag läst...hm

Tina Högman sa...

Renrakat... kanske kan vara nåt.
Mina lockar blir väldigt olika beroende på fukten. Ibland är det lite, ibland blir det korkskruvar och ibland spretar det åt alla håll.

Anonym sa...

Troligtvis rätt söt.
Det är bara ni kvinnor som tror ni ser hemska ut.
Det gör ni inte.
Jag hade mycket att läsa ikapp hos dig ser jag.
Lennart