måndag 16 januari 2006

Trassel i badrummet...

Fick rätt ok vikarier i helgen. Kunde varit värre.

Man får bortse från att den ene har en röst som går genom märg och ben, man får huvudvärk av att jobba en hel dag och höra hennes gälla högljudda röst.

Den andra är så himla omständig. Ett exempel: I stället för att ta med sej tre tvättlappar från badrummet om man misstänker att det kan behövas, tar man en i taget och får springa fram och tillbaka istället...

 

I lördags efter jobbet cyklade jag hem med räserfart. Richy hade ringt mej på jobbet. Jag skulle ta med eltändaren till festen. Plus ett par öl till, och hans mössa. Sen kom ett sms: Ta med långkallingarna också!

Grattis, det kunde man ju räkna ut att man behövde, eftersom vi skulle vara ute...

 

Jag plockade ihop hans grejer, och fixade till mej själv lite. Tog faktiskt ingen dusch. Det är inte vidare smart om man ska vara ute i kylan...

Letade reda på en bikini. De skulle ha en badtunna där, fast jag tänkte inte bada egentligen, men för säkerhets skull åkte den med.

 

Givetvis hamnade jag ju i badtunnan... Men åååååhh vad skönt det var! Vi gick väl i vid 22-tiden tror jag. Trots alla mina kläder var jag frusen, så det brände rejält i kroppen när jag klev i.

Men efteråt... jag var hur varm som helst!

 

Vi satt där ett gäng. Pratade och skrattade. Så kom en en till och ställde sej vid tunnan. Pär och en till tar tag i honom och drar ner han med kläder och allt (vilket var rätt mycket eftersom det var smått kyligt...) i tunnan! Men han satt där med skor, täckjacka och allt i tunnan en stund.

Jag skulle ju inte bada, men som sagt hamnade jag ju där. Tänkte inte doppa huvet, men vad gör man när klädbadaren som vägde ca hundratjugo tar tag i en och trycker ner en? Inte mycket... Man åker liksom med...

Sen reste sej klädbadaren och sa att han ska gå hem och byta om...

 

Jag klev ut badet och gick in och duschade av mej. Skulle blåsa håret. Lånade en hårfön av kompisen. Hittade ett uttag i badrummet uppe vid lysröret i badrumsskåpet. Det stod inget om att det var nån särskild watt eller nåt, så jag tryckte in kontakten. Då visar det sej att hyllan inte sitter fast. Det åker uppåt, och alla grejer som står på ramlar ner....Dessutom funkade inte fönen heller.

Jag hittade ett uttag i hallen och satte igång fönen. Den blev illröd och luktade bränt och lät mycket konstigt. Den blev varmare att hålla i en luften den blåste ut. Det var ju inget man vågade använda. Det var ju bara att trycka ner en mössa på huvudet och gå ut...

 

Jag hade tänkt åka hem mellan 23 och 24. Klockan han bli tio över tolv, så på morgonen  var jag SÅÅÅÅ trött! Och törstig! Hela dan drack jag vatten! Blev antagligen av värmen i tunnan, eftersom jag var nykter.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Ja men bada i tunna låter ju skoj!! Fast det där med klädbad låter ju mindre skoj....

Christine sa...

Låter som en kul dagLennart

Amaltea sa...

HejDu har väl inte missat att skriva på protestlistan mot alla msn/space felhos Hulda ..direkt till listan här. http://spaces.msn.com/members/HuldaNorrkoping/Blog/cns!1peY_J1rkeYGkz0FvE86f6bg!1044.entryObs tiden går ut i morgon…så gör det i dag :- )