torsdag 19 januari 2006

NEEEJ! Inte blåbärspaj!

Idag skulle jag jobba 16-21. En lugn och skön förmiddag, då jag tänkte städa lite, sy färdigt gardinerna till jobbet, duscha en låååååång stund...

 

Klockan 07:06 ringer telefonen.... jobbet...

En var sjuk, och det fanns ingen timanställd som kunde jobba. Suck. Tur att Tina är snäll och ställer upp.

Det var bara att kliva upp. Tittade mej i spegeln... usch då. Tyvärr fanns inte tid för dusch, det var bara att sno ihop håret till en tofs och cykla iväg. 


Nån matlåda fick jag inte med mej, så när jag hämtade frukosten frågade jag vår köksa om jag kunde skriva upp mej på middag idag.

Det gick så bra så, sa hon.

Köttsoppa med paj och vaniljsås till efterrätt.

Åh, sa jag, vad är det för paj?

Svaret var: Blåbärspaj!!

ÅH NÄÄÄÄÄÄÄ! (vissa vet vad jag tycker om det)       

När vi sen satt och åt vår soppa kommer köksan knatande med en tallrik RABARBERPAJ!!

Åh vad du är gullig sa jag överlyckligt!  

 

Jobbade 7-17 istället. När jag gick hem tittade jag i boken vem som skulle jobba imorn istället för hon som var sjuk. Det ångrar jag nu...

Det var fröken-står-med-händena-i-byxfickorna. Inte kul.

 

Och vi har en så fin kondenstumlare!! Jag hade tvättat lite, egentligen inget jag brukar torktumla, men jag var ju tvungen att testa ju...

 

Chattade lite med Mike häromdan. En engelsman som bor i Norge. Världens bästa trubadur.

Han undrade "when will I see you girls again?" Meaning mej och syrran då alltså.

Jag frågade om han skulle spela i Sverige snart. Japp, två helger i februari.

Första helgen var jag ledig. Då jobbade Suss.

Fast sen kom jag på att vi ska till Richys brorsa i Hofors den helgen, så det funkade ju inte.

Helgen efter jobbar jag, så jag jobbar till 17 på lördag, sen ska man direkt till Uddevalla och partaja. Jag hoppas de i alla fall. Jag la in om semester idag.

Hi hi! Tänk när vi träffade Mike första gången, han spelade i Norge, och när han förstod att vi var svenskar sa han:

I'm going to play in Oddivalla!

Och sen har vi hållt kontakten!

 

Nu måste jag jobba lite igen. Fast här hemma vid datorn. Måste lägga ut lite info på MC-klubbens webbsida. Tävling på söndag.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Ja, o efter det har han spelat många gånger i Oddivalla!! Åt blåbärspaj igår.. MUMS!!!!

Bennthy sa...

Hej .. tack för ditt avtryck på min sida..Du ska inte skämmas över din dialekt, det kan låt kul när det är ett tag sen man riktigt hörde hem-snacket.Tycker att det är bra att man är rädd om sin dialekt, tänk om alla skulle låta som storstads-gänget.Kul med blåbärspaj ( brukar synas i alla fall ), men gott.Tevlig aftonBennthy ( som norrlänning är vi van med språk skämt ) ( he e bara o ta o ge )

Christine sa...

Rabarberpaj är också gott.Secken röta du hade att du feck de istället.Lennart

ulf sa...

partaj i uddevalla? låter toppen haha