torsdag 26 januari 2006

Suck...

Jag är fortfarande irriterad. Fast nu är det en annan sak...

Jag fick mitt lönebesked från kommunen idag.

Där står det att jag varit hemma för vård av barn den 2 och 4 januari.

 

??????

Har jag????? *tänker febrilt*

 

Kollar datumen i min almanacka. Ok, den 2 skulle jag jobbat 7-14. Det kan ju stämma. Men den 4? Då skulle jag jobbat 17-21:30. Varför skulle jag varit hemma då? Richy slutar ju 16.

Och borde jag inte kommit ihåg om jag varit hemma med ett sjukt barn??

*tänker fortfarande väldigt intensivt*

 

Nä, det här stämmer inte. Kan det vara fel datum? Var jag hemma i december kanske?? Kan inte komma ihåg det, men jag är ju lite tankspridd.

 

Jag ringer lönekontoret.

Jodå, enligt hennes uppgifter i datorn har min chef anmält att jag var hemma för vård av barn den 2 och 4 januari.

 

Nä, det kan inte jag komma ihåg att jag var.

Nähä? Jag ska kolla på lappen då.

 

En liten stund senare:

På anmälan står det ditt personnummer, men det står ett annat namn!

 

Ja det stämde bättre! Nu skulle hon ringa min chef för att rätta till det här!

Vi är födda samma år, så det kan ju bli fel det klart, men att ingen på kommunen reagerar heller, när personnummer inte stämmer med namnet?

Nä, sånt skiter man tydligen i. Personnumret är det som ska vara rätt. Punkt slut.

3 kommentarer:

Susanne sa...

Ja lite mer koll borde de ju ha...

Linda sa...

Ja, allt hänger på siffror numera.
 
Hoppas helgen blir gladare, kramiz!

Unknown sa...

Låter väldigt irriterande, tur att du har koll i alla fall. Själv skulle jag aldrig komma ihåg sånna saker. Är för naiv, tror att det alltid ska vara rätt.
 
Hoppas du får en trevlig helg!