fredag 20 januari 2006

Man kan ju känna efter!

Det gick förvånansvärt bra idag på jobbet. Var lite orolig pga vikarien, men hon jobbade lite bättre än sist.

Det var bara en sak som jag tyckte var lite knepig.

Jag skulle duscha en tant. Det tar sin lilla tid, tanten är omständig och väldigt noga med allt, och sen måste man rulla håret. Man blir borta i typ 45 minuter.

 

För att göra det lite smidigt sa jag till vikarien att "du kan ju duka bordet till middagen, och så var det rätt mycket tvätt i tvättstugan"

 

Ja, typ bära ut och så då? sa hon. Ja, sa jag.

 

Jag kom ut från damens rum efter duschen, skulle slänga tvätten... men vaff...Fortfarande massa tvätt.

Ok, hon hade gått ut med tvätten som redan var vikt och iordning, men jag räknade ju med att hon skulle ta ner tvätten som hängde på torkställningen, samt lägga i en ny maskin...

Jag började plocka ihop tvätten, och då sa hon att "jag trodde den var våt än".

Hallå eller? Kan man kanske KÄNNA EFTER ELLER????

 

Jag och syrran var på stan förut. Richy fyller år, så hon skulle köpa en present. Och HON UTNYTTJADE MEJ! Gick in på JG's Trading, som säljer crossdelar och sånt. Givetvis fick hon rabatt, eftersom jag var med. Och det var nog enda anledningen till att hon ville ha med mej tror jag...

 

Nu har jag suttit i en sms-chatt med syrran. Det blev lite jobbigt att skriva på datorn och mobilen omvartannat.

Nu ska jag ta mej en cider.

2 kommentarer:

Linda sa...

Nää, det blir mycket mindre jobb om man antar såna saker ju!Man måste ju va smart.. :PTrevlig helg!

Susanne sa...

Japp!! Det va den enda anledningen!!! :P Man får ju inte va dum inte!! ;)