lördag 21 januari 2006

Åh, åh vad det är skönt å va naken...

... svänga med snabeln och vicka på baken...  

 

Tja... mycket till snabel har jag ju inte, men det är skönt att basta!

 

Vi satt och kollade på TV'n, jag och Richy. Så sa Richy:

Vet du vad jag är sugen på?

Mej? sa jag förhoppningsfullt.

Ööh...ja, och mer?

Det visste jag inte.

Bastu!!

Ja det lät ju skönt tänkte jag.

Så vi bastade en stund, sen kutade vi ut i pannrummet, upp för trappen, ut i garaget och ut på baksidan och ner i snön!

 

Årets första vinterbad! kallt så inni h*****e, men såååå skönt!

 

Fort som sjutton ner i snön, gjorde några snöänglar!


Jag insåg att jag höll på att frysa ihjäl, så jag sa (ok, skrek kanske snarare i panik) att jag fryser ihjäl!!

Då tyckte Richy att det var dagt att kasta snö på mej...

 

Samma tur igen fast in reverse, garaget, trappen, pannrummet och bastun...VÄRME!!

Satt och värmde upp sej en bra stund, så gick jag ut för att duscha. Richy skulle kolla att dörrarna var stängda där uppe.

 

Vattnet strilade ner över kroppen. Jag schamponerade håret. Hörde min man komma ner från garaget. Duschdraperiet dras undan OCH JAG FÅR EN SNÖHÖG ÖVER MEJ!

 

Och nu har jag fått hicka också...

2 kommentarer:

Christine sa...

En naken kvinna som gör en snöängel..Bara måste vara en vacker syn..Lennart

Susanne sa...

Ingen fotograf med denna gång??? :P