torsdag 12 januari 2006

Granbarr överallt...

Nu har jag skickat barna till skolan. Slut på goa sovmornar när man är ledig...


Satte mej en stund vid datorn innan jag tar tag i städa-bort-julen-projektet.

Allt pynt tog jag väck igår, likaså granen.


Den där jäkla granen...

Jag har en RIKTIG gran. Så länge det inte finns nån allergiker här, kommer jag ha en riktig gran.

Säsongens gran har knappt barrat nåt, men sista veckan, när julen liksom är över har inte jag vattnat, så NU barrar den. Barrade.

Jag fick nämligen allt barr i nacken igår...

Jag låg på magen under den och skruvade på skruvarna som håller foten. Richy håller granen och rycker upp den för att slänga ut den.

Problemet var att en skruv fastnat i granen, så Richy ryckte och skakade, men foten satt fast. Till slut lossnade den, fast då hade jag redan allt granbarr i nacken, håret och på ryggen...

 

Jag har tonat håret. Nu är det hasselnötsfärgat. Var meningen i alla fall. Jag tyckte allt att det blev något i rödaste laget. Inte blev det fult, men lite mer rött än jag var inställd på.

En som definitivt ät rödhårig är min dotter...

Hon skulle bleka sitt hår fick hon för sej.

Hon har väldigt mörkt, så vi blekte en gång till ljusbrunt. Sen en gång till, då det skulle bli blont.

Det blev blont i hårbotten, men trots att hon hade i det i maxtiden blev det rött i resten.

Jag tog bilen och for milen in yill stan, köpte en till färgburk och hem igen.

En gång till då... fortfarande rött!!!

Fast alla kompisar tyckte hon var jätteläcker i håret!

Ja det blev inte fult, hon passade i det, men det var ju inte riktigt så man tänkte det skulle se ut.

Vi ska vänta några veckor, sen får vi se om vi gör ett nytt försök!

 

Min man har förövrigt inte sett att jag tonat håret. Det var det första både Angelica och Christoffer sa när de fick se mej... Men inte Richy.

Han kanske ser det idag. Kan man ju hoppas...

3 kommentarer:

Christine sa...

Vi män är (hemma)blinda.Om du frågar honom om han märker någon skillnad på något så frågar han säkert om du bytt gardiner.Ok på sig själv känner man andra..Tyckte du ser riktigt tjusig ut på nyårsbilderna...Lennart

Susanne sa...

Ja det e rätt knepigt.. Han ser inte när du färgat håret, men så fort jag gör det så kommenterar han det!!Skumt... HAN e skum... :P

Linda sa...

Ricky´n här hemma är precis likadan... :SAppropå promenader; jag vet ju att när ni kommer igång så slår ni mig med hästlängder! ;)