tisdag 17 januari 2006

Dumma torktumlare...

 Jag blir så sur på min torktumlare!

Den snurrar bara när den vill.

Richy har bytt lite smågrejer, men det hjälper inte. Tydligen är motorn kass. Den orkar liksom inte dra igång trumman.

 

Vi har tagit av locket (eller vad det nu kallas??) så vi (läs: jag, vissa andra rör den inte så ofta) får putta igång den varje gång. Sen när den ska byta håll får man putta igång den igen... SUCK!

 

Igår sprang jag skytteltrafik mellan datorn (som ni ser har jag fixat och donat på min bloggeliblogg) och putte igång den stup i ett. Rätt som det är slinter näven och far ner i nån... grej.... så jag får en sketing!

AJ som F**! skrek jag. Inte så mysigt.

 

SÅ, nu tyckte nog Richy lite synd om mej, för han ringde svågern som jobbar på ett lämpligt företag och imorn får vi en ny! Ja får och får... Den är ju inte gratis.

 

Och vet ni vad som hände idag!! Jag var ledig på förmiddagen idag, och jag gillar mina små möss, och nu satt jag som jag gör ibland, med handen i buren för att vänja dem vid mej, vi har ju inte haft dem så länge, de är inte tama än.

Den svarta, Shakiira (Angelica säjer att det ska stavas så) är nyfiken i en strut och kommer alltid fram och nosar.

Jasmine, den bruna, springer och gömmer sej i boet, sen sticker hon fram nosen lite grann, för lite nyfiken är man allt...

 

Idag kom Shakiira upp i min hand!

Då blev jag glad! Fast sen när jag tog upp henne ur buren blev hon lite förvirrad, och visste inte riktigt vad det var som hände.

Det får bli en längre stund nästa gång!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hmm, vet inte riktigt om jag skulle delat din glädje om jag hade haft en mus i handen... Tänk om de bits?

Susanne sa...

Ja ni har det bra ni med en sån snäll svåger!!! Fast jag har det ännu bättre... FÖR HAN E MIN!!! :P (och vi FÅR både tvättmaskin och tumlare om vi vill...)

Christine sa...

Går inte remmen att spänna?Om det finns någon?En mus i handen??Du och din syster är rätt lika...Lennart