måndag 23 januari 2006

Stoooora firrar blir det!

Klev upp i morses, väckte barnen, började plocka fram frukost, hällde upp lite vatten till kaffet... Hmm, det rann lite taskigt, det fanns inget tryck liksom. Spolade upp ett glas vatten... Tja, det tänkte jag göra i alla fall. Det fanns inget vatten längre, så det gick inte. Tur att jag började med kaffet då...  

 

Satte mej vid datorn 1,5 timme. Gårdagens tävlingsresultat skulle ut på hemsidan.

Tänkte cykla på träningcykeln, men eftersom vi inte hade vatten ville jag inte det... Jag ska på personalmöte och vill helst inte gå dit oduschad...

 

Kollade om vattnet kommit tillbaka vid 10-tiden. Det hade det. Typiskt, nu hade jag ingen ursäkt att inte cykla...

 

Mitt i trampningen ringer telefonen. Det är Richy som undrar om jag vill ha en mal!

Eftersom en kille på Richys jobb har ett stort akvarium misstänkte jag att han ville bli av med en mal, men hans akvarium är på drygt 300 liter, mitt på 60. Jag sa att om det är C's fiskar vi pratar om får nog inte hans mal plats i vårt akvarium.  

Ja men vill du ha akvariet med då??

???? (jag fattar inget)

Ja vi kan få köpa det!

Ja nu blev det ju en annan sak det klart! Givetvis ville jag köpa det! Richy hade sagt att han ville ha med malen också... Fast det var en liten mal, en liten baby!

 

Ja, så var det bestämt då. Han ska bara köpa ett nytt först, sen får vi hans på 318 liter! Ska bli SÅÅÅÅ kul!

Köpa lite stora fiskar, ett par hajar kanske. Hehe, eller varför inte pirajor??

Nä, men det blir nog i alla fall hajar, fast akvariehajar är faktiskt inte släkt med "riktiga" hajar. Nu måste jag läsa i min akvariebok och kolla vilka stora fiskar som passar ihop.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jasså ni ska bräda mej med ett skitstort???Ja men du... Då kanske jag kan få köpa tillbaka mitt akvarie nu då??? Please.....

Christine sa...

318 liter.Du kan ju bada i det.Eller ha gubben din i det istället för pirayor..Måtte det inte spricka inomhus..Det är läckert med ett så stort akvarie..Lennart