torsdag 5 januari 2006

Fick hon körkortet i flingpaketet?

Igår var jag i stan och handlade lite. Körde Rörstrandsleden, där passerar tåget, så det finns bommar.

När jag kom blinkade det rött, så jag stannade. Bommarna började gå ner.

På motsatta körbanan kommer en bil, men den stannar inte!

Jag tittar lite oroligt på bommarna som har hunnit rätt långt ner.

Bilen kommer under med nån meter till godo!!

Jag tittar på dem i bilen, två kärringar som babblar, har uppenbarligen ingen koll på omvärlden...

 

Tur för dem att det bara fanns bommar på en sida av spåret, för hade det varit bommar på andra sidan spåret också hade de kört in i dem!

 

Det var nästan så jag önskade att det hänt nåt, för såna folk borde inte ha körkort...

3 kommentarer:

ulf sa...

ja du en mojo skulle jag behöva....fast austin powers mojo hörde ju ihop med en viss aktivitet kanske....mojo är viktigt inom blues musiken, o har en viss skrämmande innebörd...delvis därför den besjungs....ha de bäst!

Linda sa...

Ja, ibland önskar man att folk skulle få sig en liten läxa..Trevlig trettonhelg!

Susanne sa...

Jag har även hört att man kan beställa körkortet via postorder!!! Kanske det va rea???O vaddå jag o tekniska prylar???? Vilket påhopp!!!! Fattar itne vad du menar... hrmmm *harklar mej lite och tittar på..naglarna*