tisdag 4 september 2012

Mitt val...

Hela natten har jag drömt om en av våra boende. Eller tja... det kändes som hela natten i alla fall. Vi var ute på en massa grejer, åkte hit och dit, det var fullt upp. Jag tänkte lite på det i morses. Det var nämligen så för några år sen att jag drömde väldigt intensivt om en person. Hon dog samma dag...
I förmiddags dog personen jag drömde om inatt. Det kändes allt lite spooky.
Det är känslosamt när en person går bort, men det var lungt och fint i alla fall. Det är skönt. Det känns bra är det går sådär hastigt att man är där hos honom. Jag gjorde valet att stanna kvar hos honom i stället för att springa iväg och ringa efter anhöriga. Jag kände på mej att det skulle gå fort nu, och att anhöiga ändå inte skulle hinna dit. Det gjorde att jag var där under den sista tiden, anhöriga hade ändå inte hunnit. Det kändes bra för dom när jag ringde och pratade med dom, och det kändes bra för mej, att jag gjorde rätt val...

Inga kommentarer: