torsdag 12 februari 2009

Viskleken...

Minns ni den?
Man satt i en ring eller en rad i en soffa eller nåt.
En började med att viska nåt till den närmast intill. Den i sin tur viskade till nästa. Den som var sist skulle säja ordet/meningen högt.
Det brukade ofta sluta med ett korkat ord/mening som inte liknade den som leken börjat med.

Ungefär som på mitt jobb just nu.
Rykten. Man blir rätt trött.
Ryktet är att min dotter Angelica är gravid.
Jag hade berättat det för en boende.
Hon hade berättat för en av timvikarierna.
Timmisen hade berättat för en annan som jobbar på min avdelning.
Hon är mamma till Angelicas bästa kompis.
Kompisen berättade för Angelica.
Angelica berättade för mej.

Jisses... Jag undrar hur många som timvikarien berättat detta för...

Det jag berättat för den boende i fråga var att vi misstänkte att Angelicas RÅTTA var gravid!
Det lustiga är att den boende har full koll på att det var en råtta det var frågan om, hon frågade flera gånger om råttan fått ungar, så dt är helt klart timvikarien som fattat det hela fel...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du vad säger man Tina...en del hör det de vill höra...

Men men vet man att man har rent mjöl i sin egen påse då har man inget att våndas för =)

Ha en bra helg!
Hur går det med lägenhetsletandet förresten?

Kram Annica

Anonym sa...

Rykten är märkliga, en sten blir till ett helt berg!! Vad läskigt med ännu fler råttor!
Ha en bra helg.
Hälsningar Annika i ett snöigt o soligt Skåne!

Anonym sa...

Ha ha ja du på mitt förra jobb så kunde man säga en sagt i förtroende till någon och vipps så visste alla om det och det jag sa var ju inte det samma som jag fick höra att jag hade sagt, alltså jag vet vad du menar.
Kram & trevlig helg till er och du ni får ha en trevlig liten semester nu till veckan med ;)

Anna sa...

Jag minns den leken för det var en av de få jag tyckte om! :)
Där ser man hur det blir när man pratar om andra. Är alltid väldgt skeptisk när jag fått höra något OM någon som inte är närvarande.
Men ibland kan det vara lite spännande att höra vad som sagts om en själv. Oftast stämmer det inte ett dugg!
Ha det gott i helgen!

Anonym sa...

Gravid råtta, säger man inte betäckt?

Suss sa...

Rykten är aldrig roliga..
Och oftast är det väl så, att det är helt oskyldigt från början, men sen växer sej betydligt större..
Som magen på en gravid råtta..

Tina Högman sa...

Annica:
Det går inget vidare med lägenhetsletandet...

Annika:
Som tur är blev det inga fler ungar... Däremot hr hon tagit hit hennes pojkväns råttor...

Anna:
Sund inställning!

Augustina:
Det är möjligt, men man fattar väl vad jag menar i alla fall.

Suss:
Som tur är, är ju varken Angelica eller råttan gravida...