lördag 21 februari 2009

Det är nästan roligt...

...att åka till jobbet kl. jättetidigt (typ halv sju när alla andra sover i sina varma goa sängar) och äntligen se morgonrodnaden mot Skara!

Det betyder att det går mot vår!

Inte för att jag inte gillar vinter. Jag älskar när det är kallt, och då menar jag inte denna delen av Sveriges fuktiga kyla, utan norrlands kyla.
Underbart!

Mitt bottenrekord är -38. Det är jag som sörlänning rätt stolt över! Jag var ute och fotade då, för himlen var fantastisk!! Det var lite jobbigt att andas för näsborrarna klibbade ihop sej hela tiden...

För er som nyss ramlat in på min blogg och inte känner mej, min man sen 16 år (numera ex) är från Kiruna, så man har varit rätt norr ut...

Förresten... är det melodifestival nu? Klockan 20? Eller 21? 20 va? Får kolla upp det.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag förstår dig! Jag älskar att vara uppe när alla andra sover och jag älskar soluppgångar. Däremot börjar jag bli trött på kylan... Men det är fint om är inne! ;)

Tantti sa...

I februari ska det var snö o kallt. Så fort det är 1a mars så får våren komma tycker jag.

Tina Högman sa...

Anna: Ehum...Jag älskar INTE att vara uppe före alla andra...