fredag 27 juli 2007

Hårda bud...

I onsdags fick vi för oss att testa vårt nya tält.
Packade ner minsta möjliga i käder. Sen sovsäckar, liggunderlag, tält och en kylbag med lite kött och potatissallad till kvällen och lite färdigbredda mackor till frukost.
Vi hade förhoppninar om att få ner en engångsgrill nånstans, men det fick inget vidare...
Så drog vi iväg vid 18-tiden. Kör mot Mariestad. Tänkte hitta nåt trevligt ställe att slå upp tältet på.
Vi hittar inget.
Det slutar med att vi åker tillbaka, åker upp på Kinnekulle och bestämmer oss för att här blir bra.

Vi lastar av och Richy åker iväg för att handla lite festis till frukost, samt en engångsgrill.
Jag börjar sätta upp tältet. Har bestämt mej för att det ska vara uppe och klart när Richy kommer.
Det blev lite halvdant med det.
Jag lägger ut yttertältet. Ser bra ut.
Trycker i tältpinnarna . Går hur lätt som helst.
Fäster tältet i marken med mindre pinnar. Det går inte bra. Det är för stenigt.
Jag flyttar tältet lite. Samma sak igen.
Flyttar lite till. Jajamen! Fyra-fem pinnar trycker jag ner i marken. Sen blir det tvärstopp.
Det var då själva... Nu blir jag förbannad och flyttar tältet flera meter.
Nu jäklar ska pinnarna ner. Nä nu... Fyra-fem pinnar får jag ner, sen är det dom där jäkla stenarna igen.
Eftersom jag samtidigt som jag kämpar med tältet även viftar bort mygg iklädd MC-stället bortsett från hjälm och handskar blir jag alldeles genomsvett.

När jag inser att jag absolut inte kan få ner pinnarna, hur jag än vickar och vrider och håller på sätter jag mej.
Samtidigt hör jag ett bekant ljud. Richy är tillbaka.
Jag berättar irriterat om mina tappra försök. Mina händer är ömma av allt knökande, endel pinnar blev lite skeva när jag försökte trycka ner dom med stövlarna.
Jaha, då är du lite törstig nu då, säjer Richy och hivar upp ett sexpack 3,5'er!
Richy går fram till en pinne. Och trycker ner den. Tar nästa. Trycker ner den med...
Sömnen den natten blev väl inget vidare. Jag hade lyckats få tältet så vi hade en knöl under ryggen, båda två...


När vi gick upp på morgonen var det bara att äta lite och packa ner och åka hem. Hemma packade vi upp för att packa ner andra grejer.

Nu är vi nämligen ---->här
Vi har ett par kompisar som bor en bit ifrån Västervik, så vi bor hos dom.
Igår hittade vi ett ställ med tröjor. Richy fick syn på en luvtröja som han tyckte jag skulle ha. Den kostade 500. Lite dyrt tyckte vi allt. Jag hittade en uppkäftig T-shirt. På ryggen stod det



If you can read this, the bitch fell off


Den fanns bara i XL. Det hade nog varit aningen förstor... Så hittar vi en T-shirt med KTM loggan. Den ska Richy ha givetvis. Den kostar 120.
Richy pratar svenska, jag engelska och killen i ståndet pratar engelska, men förstår lite svenska.
Richy frågar vad det kostar om han köper T-shirten OCH luvtröjan. Killen funderar en stund och säjer 450. 400. säjer Richy. OK, säjer killen.
På luvtröjan är det yamaha's logga i fram. På ryggen står det
fuck you i drive a yamaha

3 kommentarer:

Anonym sa...

Semestermys.
Men oj vad det är obekvämt att ligga i tält.
Beundrar ert mod med tanke på vädret.
Drive easy.
Lennart

Suss sa...

Det är mysigt att tälta..
Förutsatt att man får ligga hyffsat bekvämt alltså...

Anonym sa...

Hmm, tält, får mig att tänka på när min familj tältade, inte hade nått regnskydd på tältet och det började spöregna... DET var en rolig semester :)