fredag 16 februari 2007

Waky waky...!

Jag hade av nån anledning varit på mitt gamla jobb, ett vårdcentrum med vårdcentral, äldreboende, korttidsenhet och demensboende. Äldreboendet är borta, därför fick jag byta arbetsplats.
Jag går ut genom den stora entren, tillsammans med Trollmor. Vi går och sätter oss på en bänk. Där sitter vi en stund. Så ser jag bussen svänga av från stora vägen. Tydligen ska vi åka bussen hem, för vi börjar knalla mot busshållplatsen.
Det är ca 15 personer som väntar på bussen. Angelicas tränare i Lidköpings Drillflickor börjar tränga sej före.
Till vilken nytta, tänker jag. Bussen går ju inte fortare för det. Hon kommer på bussen först, och verkar nöjd.
Alla andra kommer också på. När bussen kör iväg upptäcker jag att Trollmor inte är med! Hon sitter och sover på bänken vi satt på! Jag ber busschauffören stanna, han öppnar dörrarna och jag ropar på Trollmor. Hon vaknar och springer mot bussen.

Sen vaknar jag av att jag måste gå på toa. Klockan är 05:17.

3 kommentarer:

Suss sa...

Haha!! Jag som tordde det var på riktigt!! :D

Anonym sa...

Nä, jag som trodde det hänt på riktigt. Tala om att lura en. Men sedan kan man drömma så knasiga saker så man tror inte det är sant. Drömmde en natt att blixten slog ner i min axel, vad nu det kan betyda för dem som kan tyda drömmar.

Kramar Ulrica

Trollmor sa...

Ja det var snällt att du stannade bussen, det hade varit kallt att sova där hela natten...=)