fredag 16 februari 2007

Attackerad...

Kommer hem efter en otroligt körig kväll på jobbet. En av våra tanter är dålig. Hennes ena son är hos oss, han vill prata mycket. Så ringer den andre sonen vid halv sex. Vill prata. Sitter i säkert en kvart och pratar. Sen ringer dottern som bor i England och vill prata. Sen ringer den andre sonen igen... Känns som jag vart en psykolog eller nåt ikväll.

Jag kommer som sagt hem, känner att en bärs skulle sitta like a glove. Tar en och går ner i källaren där Richy sitter. Luften går enna ur mej när jag sjunker ner i soffan.
Då säjer Richy att pumpen i akvariet verkar vara dassig.
Den blåser bara vatten, det kommer ingen luft så jag kör ner näven i akvariet och märker att det sitter lite växter i filtret.

Medans jag står där med armen i vattnet känner jag att en firre nafsar lite på min underarm. Det gör dom ofta när man grejar.
Helt plötsligt blir jag ANFALLEN!! Den jäkla Kejsartretran bara jättehugger mej i armen!
I rena förskräckelsen drar jag hastigt upp armen ur vattnet med ett "ameh vaffan"!
Fisken flyger upp och landar med en pjoff på golvet.
Shit.
Richy och Angelica bara asgarvar åt mej.
Jag får fram en håv och nu börjar den Stora Jakten På Fisken. Han studsar och hoppar runt, jag efter med håven försiktigt så jag inte skadar fjällen. Firren hoppar givetvis inte samma håll som jag jagar med håven... Efter en stunds jakt hoppar han upp på mattan. Då var det smidigt. Jag viker ner mattan och liksom häller ner han i håven.
Tippar tillbaka fisken i akvariet. Han ligger bara där. Flyter omkring lite.
Vi tror att han fixade nog inte detta.
Så sprätter han till, far runt som ett jehu ett tag sen är han normal igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Såg säkert helfestligt ut när du for runt med håven ;0). Jag glömmer aldrig när vi hade akvarium ... när jag skulle städa det brukade jag fånga fiskarna med håv och ha dem i en spann under tiden ...yngre sonen var bara liten men tyckte att det var spännande med fiskarna... en dag var håven försvunnen och vi hittade den under hans madrass med två stendöa fiskar i ...
Önskar dig en skön helg!
Kramar, Doris

Anonym sa...

Vad är normalt?
När man mest behöver avkoppling så händer alltid något.
Varför skrattar alltid de åt en som man ska ha mest stöd av...
Hmmm...
Lennart

greken sa...

tja jag undrar hur du klarar av att stänga av jobbet? avundas dig inte att försöka förklara på ett bra sätt att livet är slut för en anhörig...det måste vara jobbigt tror jag...skulle det vara för mig är jag övertygad om...

Anonym sa...

Hej min vän!
Tittar in så här på lördag eftermiddag för att se hur
du har det.
Här har du en med fiskfobi - så jag kan gott tänka mej att du blev anfallen. Jag älskar akvarium, men jag skulle aldrig stoppa ner handen. Jag älskar att fiska - men får jag napp, då blir det problem... fniss
Här blir det den 3:dje delfin-alen i melodifestivalen i kväll
så vi sitter nog framför Tv´n.
Vill önska dej en fin helg!
Hoppas att allt är bra med dej!
Önskar dej allt gott min vän!
Kramar fr Nanne

Suss sa...

Ja nog har man varit med om en och annan golvjakt.. :)